اختصاص یك سوم مدارس راهنمایی و یك هفتم متوسطه به دوره ابتدایی
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'فاطمه قربان' روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه بیست و نهمین اجلاس روسای آموزش و پرورش كشور در مركز همایش های رازی از مدیران مناطق آموزش و پرورش خواست مدارس تازه تاسیس را ابتدا به دانش آموزان ابتدایی و در صورت نیاز به هنرستان های فنی و حرفه ای اختصاص دهند.

وی خواستار آماده شدن مدارس ابتدایی تا اول مهرماه شد.

قربان در بخش دیگری از سخنانش در مورد ساماندهی نیروی انسانی گفت: باید ابلاغ معلمان به ویژه معلمان پایه اول تا پایه ششم دوره ابتدایی به صورت رایانه ای صورت گیرد.

وی افزود: حتی الامكان نیروهای كارمعین، تربیت معلم و آموزشیاران نهضت سوادآموزی جدید الورود باید در حاشیه و روستا ساماندهی شوند و نیروهای باتجربه در مراكز استان ها و شهرها به كار گرفته شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاكید كرد به هیچ عنوان در روستاها نباید از سرباز معلم در كلاس های تك پستی - معلم، مدیر، ناظم و معاون اجرایی مدرسه - استفاده شود.

قربان ادامه داد: در مقطع ابتدایی نیروی انسانی را باید در اولویت اول ساماندهی قرار دهیم و از آموزگار در این مقطع نباید برای پست های اجرایی استفاده شود.

وی با اشاره به انسداد مبادی ورودی بیسوادی در كشور گفت: باید كودكان لازم التعلیم را شناسایی و نسبت به ثبت نام آنها اقدام كنیم.

این مقام مسوول افزود: دوره پیش دبستانی یك دوره غیررسمی و غیراجباری است و باید به شیوه غیردولتی و با مشاركت مردم مدیریت شود، البته افزایش مراكز بپیش دبستانی و نظارت بر این مراكز از وظایف آموزش و پرورش است.

اجتمام ** 9105 ** 1788 **1569





:: برچسب‌ها: سیاه و سفید , نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: